Ny beta

Idag vågade jag mig på att baka med rödbeta :) HIttade ett fantastiskt recept på rödbetskaka! Kunde inte låta bli o testa....
 
Här kommer receptet så ni också har chans att njuta av detta hemma :)
 
12 bitar
ugn 175 grader
 
300 gr färska rödbetor
2 ägg
3 dl socker
1 1/2 dl rapsolja
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 msk kanel
1 tsk vaniljsocker
 
GLASYR:
200gr färskost naturell
1 dl kesella
1 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
 
Skala och riv rödbetorna.
Vispa ägg och socker pösigt, Tillsätt rödbetor och rapsolja.
Häll i resten av ingredienserna. 
Smörj och bröa en form 24 cm i diametern.
Häll i smeten. Grädda i nedre delen av ugn 50 min ca. 
Låt svalna. Blanda ihop glasyren och bred den på kakan.
 
 
 
 
rememberthiis.blogg.se
2015-03-21 @ 23:09:58
URL: http://rememberthiis.blogg.se/

Mumsigt :D

Svar: Tack tack! :)
Frida




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fridascafe.blogg.se

Matlagning och bakning är min stora passion här i livet! Kika in på min blogg och låt dig frestas och inspireras av mina bakverk och matlagning! Jag tycker om att testa nya recept och lagar nästan all mat från grunden. Välkommen till min matvärld!

RSS 2.0